مقالات ما

مشکلات زباله در زندگی شهری و راه حل سرویکو!

دغدغه های امروزی زباله

امروزه یکی از مشکلات جدی شهر های ما، امحا و حمل زباله هایی است که همه روزه توسط افراد تولید شده و معمولا به روش دفنی صورت گرفته و موجب افزایش خسارت های روز افزون به طبیعت می گردد.

در شهر تهران روزانه بین 7 تا 7.5 هزار تن زباله جمع آوری و دفن می شود. این زباله ها به دلیل مخلوط بودن با زباله های تر (باقیمانده غذا های خانگی و رستوران ها، انواع لبنیات مانده و فاسد شده، ضایعات میوه منازل و رستوران ها و میوه فروشی ها و ….) به سرعت فاسد شده و تقریبا غیر قابل بازیافت می باشند. در نتیجه در هنگام دفن به دلیل مخلوط شدن این زباله ها با ضایعات دیگر به ویژه ضایعات صنعتی و فلزات سنگین ، شیرابه تولید شده به شدت سمی بوده و باعث خسارت های سنگین و غیر قابل جبران به منطقه دفن زباله می گردد.

بهترین راه جهت جدا سازی زباله ها، جدا کردن زباله های خشک از زباله های تر و فاسد شدنی در مبدا  و بازگرداندن سریع این ضایعات به طبیعت می باشد.

استفاده از یک دستگاه زباله محو کن که مستقیما زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه هر خانه ای قابل نصب است، به شما اجازه می دهد زباله های تر را خرد و همراه آب به سیستم فاضلاب هدایت نموده و به طبیعت بازگردانید. دستگاه زباله محو کن سرویکو زباله های تر و ضایعات غذایی را له کرده و سپس برش زده و همراه آب به صورت یک محلول رقیق و قابل عبور از لوله های فاضلاب تبدیل می نماید. این محلول به سرعت در درون سیستم فاضلاب بازیافت شده و کمک میکند فاضلاب خروجی سرشار و غنی از مواد مغذی برای طبیعت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *